Herstelt U NU het Koningschap? ICEJ Israëlweekend 2024

Gebed voor Israël

‘Zo zegt de HEERE: Ik ben naar Sion teruggekeerd en Ik zal midden in Jeruzalem wonen. Jeruzalem zal ‘stad van de waarheid’ genoemd worden, de berg van de HEERE van de legermachten ‘de heilige berg’ (Zacharia 8:3).

Gebed voor de regering en bevolking:

  • Dank dat Israëlische troepen zondagmorgen in een tijdsbestek van slechts 25 minuten zo’n 7.000 Hezbollah raketten op honderden locaties in Zuid-Libanon heeft kunnen vernietigen.
  • Dank God dat dit opnieuw een Israëlische overwinning was op een door Hezbollah geplande aanval op het Noorden van Israël. Hij is de machtige van Israël!
  • Dank God voor de belofte dat Jeruzalem de stad van de waarheid genoemd zal worden.
  • Dank God dat de waarheid zal zegenvieren over de leugen.
  • Dank God dat het Licht het van de duisternis zal winnen.
  • Bid voor het leiderschap van Israël.
  • Bid voor Netanyahu die er alles aan doet om een volgende catastrofe te voorkomen. Daar hoort bij dat hij impopulaire beslissingen durft te nemen.
  • Bid voor de tienduizenden inwoners van Noord Israël die nog steeds elders moeten verblijven en nog steeds niet kunnen terugkeren naar hun dorpen en steden.
  • Bid voor de inwoners in Libanon.
  • Bid God om een geest van wijsheid, kennis en openbaring.
  • Bid dat meer en meer Israëliërs zich tot God zullen wenden en op Hem hun vertrouwen zullen stellen.
  • Bid voor de gehele bevolking in Israël die elke dag in angst en onzekerheid leven over de nog steeds te verwachten reactie van Iran en Hezbollah.
  • Bid ook voor de overlevenden van de Holocaust die geconfronteerd worden met traumatische en pijnlijke herinneringen.

Gebed voor de gegijzelden:

  • Bid om de terugkeer van alle mensen die al bijna 11 maanden ontvoerd zijn.
  • Bid om troost, ontferming, kracht voor hen en hun geliefden thuis.
  • Bid voor de families van de zes gedode gijzelaars die in Gaza zijn teruggevonden. Het gaat om: Avraham Munder, Haim Perry, Yoram Metzger, Nadav Popplewell, Alex Dancyg en Yagev Buchstab.
  • Bid om herstel en genezing van trauma’s bij de al bevrijdde ontvoerden, en bij de gezinnen, families en vrienden van mensen die nog steeds ontvoerd zijn.

Gebed voor de IDF-soldaten en hun families:

  • Bid voor de militairen van de IDF en hun gezinnen en families en vrienden.
  • Bid voor de Israëlische troepen in het Zuiden en in het Noorden van Israël.
  • Bid voor de families van de gesneuvelde soldaten Ori Ashkenazi Nechhemya (19), Evyatar Atuar (24), Danil Pechenyuk (26), Nitai Metodi (23), Yaniv Itzhak Oren (35) en David Ben Sheetrit (21).
  • Bid dat de macht van Hezbollah wordt verbroken en dat er verwarring komt in het kamp van de vijand.

Gebed voor de Volken

‘Hoor het woord van de HEERE, heidenvolken, verkondig het in de kustlanden van ver weg en zeg: Hij Die Israël verstrooid heeft, zal het weer bijeenbrengen en het hoeden, zoals een herder zijn kudde hoedt’ (Jeremia 31:10).

Gebed voor de buurlanden van Israël:

  • Bid dat Hamas de strijd zal opgeven, de overgebleven leiders gevonden worden en zich overgeven.
  • Bid dat Yahya Sinwar wordt gevonden die aan heeft gedrongen  op garanties voor zijn veiligheid en leven. Het komt erop neer dat Israël moet beloven hem niet te zullen doden.
  • Bid voor de Gazanen die door deze voortdurende oorlog lijden aan traumatische ervaringen.
  • Bid dat steeds meer islamitische gelovigen de God van Israël mogen leren kennen en gaan beseffen dat het Joodse volk Gods oogappel is.
  • Bid dat Egypte en Israël het eens worden over de controle over de 12 km lange grensweg tussen Gaza en Sinaï.

Gebed voor de verenigde machtsblokken:

  • Bid voor de vertegenwoordigers van Israël in de VN en de Veiligheidsraad, die een eenzame positie innemen.
  • Bid voor de nog steeds groeiende angst bij veel Joden wereldwijd vanwege het toenemend antisemitisme.

Gebed voor Nederland en de ICEJ

‘Ik ging op mijn wachtpost staan, nam mijn plaats in op de vestingwal, en keek uit om te zien wat Hij in mij spreken zou en wat ik antwoorden zou op mijn aanklacht’ (Habakuk 2:1).

Gebed voor ons land, overheid en kerken:

  • Bid om wijsheid en inzicht om te kunnen bidden naar Gods wil.
  • Bid dat de vele leugens die via de media worden verspreid, ontmaskerd mogen worden.
  • Bid dat steeds meer christenen, voorgangers, dominees en pastores voluit gaan beseffen dat het Joodse volk Gods oogappel is en zich durven uitspreken vóór Gods volk.
  • Bid dat steeds meer christenen gaan bidden voor Israël en het Joodse volk en daardoor de zegen van de Allerhoogste zullen ervaren in hun leven.
  • Bid dat de trouwe bidders in Nederland voor het Joodse volk niet moe zullen worden.
  • Bid voor onze landelijke en plaatselijke overheid.
  • Bid om eenheid binnen het kabinet en de Tweede Kamer.
  • Bid dat het kabinet na het zomerreces de problemen in ons land daadkrachtig oppakt.

Gebed voor de ICEJ:

  • Bid dat er voldoende vrijwilligers uit Nederland en andere landen blijven komen om te werken in de oogst.
  • Bid voor de ICEJ-vrijwilligers die werkzaam zijn in Israël.
  • Bid voor de leiding en staf van de ICEJ in Jeruzalem, en in het bijzonder voor Jurgen Buhler en zijn gezin.
  • Dank dat we door het wereldwijde gebedsgebeuren Israël mogen ondersteunen, bemoedigen en troosten.
  • Bid dat we in onze voorbededienst zullen volharden.
  • Bid voor de spreekbeurten van de ICEJ in Nederland. Ga voor informatie hierover naar de website van de ICEJ www.icej.nl/agenda.
  • Bid voor ons als Bestuur nu we volop bezig zijn met de invulling van het programma van het Israëlweekend van 30 augustus t/m 1 september.
  • Bid voor de sprekers Peter Tsukahira en Jacob Keegstra in de aanloop naar het Israëlweekend.
  • Bid voor het muziekteam van Mission Grace wat de worship tijdens het weekend zal verzorgen.
  • Bid dat velen zich nog voor dit bijzondere weekend zullen opgeven met als thema: “Herstelt U NU het koningschap”?
  • Bid om wijsheid, inzicht, gezondheid en bescherming voor Jacob en Hennie Keegstra.

Global Prayer Gathering

Sluit je aan bij onze dagelijkse Global Prayer Gatherings om 15.00 uur (Nederlandse tijd). Je wordt omringd door een wereldwijd leger van christelijke leiders en voorbidders, en ontvangt dagelijks updates over de kritieke situatie ter plaatse hier in Israël. Ga met ons mee op: https://on.icej.org/ICEJGlobalPrayer

Rosh Chodesh

Sluit je tijdens de oorlog aan bij de Rosh Chodesh-gebedsketen. Je kunt je aansluiten bij bestaande gebedswakes of je eigen gebedswake mobiliseren met een minimale groep van 10 personen, en je bij ons registreren op: gebed@icej.nl

De gebedsmomenten voor de komende periode zijn:

  • Iedere dinsdagavond van 19 – 20 uur; met uitzondering van de 2e dinsdag van de maand;
  • De 2e dinsdag van de maand is het van 19 – 20 uur en van 20 – 21 uur;
  • De 2e vrijdag van de maand van 21 – 22 uur;

Het eerstvolgende gebedsmoment is:

Dinsdagavond 27 augustus van 19.00 – 20.00 uur (ICEJ-team).

Je kunt je aanmelden via: https://on.icej.org/RCPanelist

Gebedsapp

Twee maal per week (dinsdag en vrijdag) plaatst Hennie Keegstra van ICEJ Nederland updates, proclamaties en gebedspunten op deze app. Inmiddels hebben zich zo’n 2.400 bidders aangesloten.

Je kunt je opgeven via een uitnodigingslink voor deze app via Telegram-kanaal en WhatsApp onder de naam  Israëlbidders.

Doneren

Ook vragen wij u om een donatie voor ‘Israël in crisis’. Ga daarvoor naar www.icej.nl/doneren/

Groet en zegen,
Jan Posthumus