A call to Prayer

“Ja, vele volken en sterke naties zullen komen om de Heer van de legermachten te zoeken in Jeruzalem, en om voor het aangezicht van de Heer te bidden.” (Zacharia 8:22)

Beste vrienden en gebedspartners!

We moeten de Heer danken voor het verhoren van onze gebeden in de afgelopen weken met betrekking tot de opschepperige dreigementen van Iran en Hezbollah om massale vergeldingsaanvallen tegen Israël te lanceren. Verbazingwekkend genoeg heeft Iran zich tot nu toe ingehouden. En toen Hezbollah op het punt stond om duizenden raketten en drones dieper in Israël af te vuren, ondernam de IDF slechts enkele minuten van tevoren preventieve actie en de plannen van de vijand eindigden in een gênante mislukking. Inderdaad, God is een schild voor Israël geweest en heeft deze natie in staat gesteld zichzelf te verdedigen.

Onze aandacht gaat nu uit naar ons Loofhuttenfeest 2024, dat nu nog maar een paar weken verwijderd is. Terwijl we samenkomen voor het feest van 16-23 oktober, zal het komen op een moment dat Israël een jaar geleden zal markeren sinds de grote tragedie van afgelopen 7 oktober. Het zal dus geen normaal feest zijn, maar meer een solidariteitsmissie om naast het volk van Israël te staan terwijl ze degenen herdenken die vorig jaar op Simchat Torah zijn omgekomen. Maar dit biedt ook een unieke kans voor onze Feestgangers om Israël te troosten als nooit tevoren.

Het plannen van het feest van dit jaar was niet gemakkelijk, gezien de onzekerheden over de oorlog, een mogelijk staakt-het-vuren, pelgrims die vluchten regelen en vele andere factoren. Maar het is nu mogelijk om Israël veilig te bezoeken en de christelijke ambassade bereidt zich voor om het feest zoals gepland te houden – zowel persoonlijk als online. En we zouden het zeer op prijs stellen als u zou bidden dat alles soepel zal samenkomen in Gods wil en timing.

Bid alstublieft voor ons leiderschap en onze staf in Jeruzalem terwijl we de laatste hand leggen aan beslissingen over feestlocaties, sprekers, aanbiddingsleiders en andere belangrijke aspecten van onze Soekot-bijeenkomst . Bid voor onze nationale afdelingen en reisgroepleiders bij het regelen van hun reisplannen. Bid voor alle pelgrims van het Feest die de Heer naar het Feest van dit jaar trekt, dat zij de middelen zullen hebben om te komen. En bid dat het Feest van dit jaar een diepe impact zal hebben op onze Israëlische vrienden als we met hen omgaan tijdens de week van het Feest.

We vertrouwen erop dat de Heer op het feest van dit jaar de grootste solidariteitsmissie naar Israël sinds het begin van de oorlog zal samenbrengen. En we geloven dat onze aanwezigheid hier in deze tijd een enorme bemoediging en zegen zal zijn voor de Joodse natie en mensen, terwijl hun christelijke vrienden naast hen komen staan in hun uur van nood. Doe alstublieft met ons mee om dit door te bidden tot aan Gods beoogde einde.

Misschien roept God je ook op om “te komen om de Heer van de legermachten in Jeruzalem te zoeken en voor het aangezicht van de Heer te bidden” op het feest (Zacharia 8:22). Als u meer wilt weten over het Loofhuttenfeest van dit jaar, ga dan naar: feast.icej.org
Dank u nogmaals voor uw gebedssteun. We zijn zo dankbaar dat er over de hele wereld trouwe voorbidders zijn die in gebed achter Israël en de ICEJ staan.
Zegeningen uit Jeruzalem!

Door: David Parsons – Senior Vice President & Woordvoerder ICEJ